Experiența portugheză - de la vis la realitate

Wednesday, March 19, 2014 23 Comments A+ a-

De ceva timp visam la o vacanță specială
În care să mă plimb și să mă relaxez.
Visam la o vacanță în afară,
La un sejur pe tărâm portughez.

CND Turism mi-a devenit bun prieten,
Aici găsindu-mi vacanța mult visată.
Într-un loc desprins parcă...din Eden
În Lisabona, a Portugaliei nestemată.

Am ales să vizitez în luna lui florar
Această frumoasă capitală
Și pe propria răspundere declar
Că este una...specială.


Orașul ăsta e sărutat de soare
Și răcorit de briza oceanului Atlantic.
E un oraș cu peisaje fenomenale,
Un loc cu adevărat romantic.

El se întinde pe șapte dealuri joase
Și se mândrește cu portul cel mai activ
De pe coasta Europei atlantice,
Un punct deosebit de atractiv.

Dintre numeroasele destinații externe
Lisabona este cea mai frumoasă.
Reprezintă simbolul iubirii eterne,
Al doilea loc numit ”acasă”.

Aici m-am simțit cel mai bine
Dintre toate locurile vizitate.
Inima mea îi aparține
Acestui oraș din străinătate.

Am avut ocazia de a cunoaște oameni noi,
Precum și de-a vedea lucruri deosebite.
Îți recomand o vacanță în doi,
Că dacă mergi singur, locurile par mai ofilite.

Am intrat în cel mai mare acvariu european
Unde se găsesc peste 25000 de specii de pești
Și atât de impresionată eram
Încât nu mai vedeam pe unde pășesc.

Oceanarium-ul din Lisabona e singurul din lume
Care a inclus patru medii naturale laolaltă.
Păsări, pești și mamifere marine
Înconjurate de cinci milioane de litri de apă.


Am ajuns și pe la turnul Belem,
Un monument istoric inclus în Patrimoniul UNESCO,
Un loc la care merită să ne întoarcem
Fără să ne fie teamă de un fiasco.


Este un simbol al Portugaliei maritime
Cu care toată lumea se mândrește
Așa cum a turnului Vasco da Gama înălțime
Amețește pe oricine-l privește.

În inima orașului se află castelul Sfântul George,
Ce reușește mulți oameni să atragă.
Aici a trăit primul rege,
Iar castelul e vizibil de pe orice stradă.


Multe locuri frumoase poți vedea
În această țară specială.
Pe străzile medievale te poți plimba,
Admirând clădirile vechi seară de seară.


În această vacanță minunată
Am experimentat cel mai frumos apus
Stând la marginea podului Vasco da Gama,
Admirând peisajul ce-l iubesc nespus.


Deși arăta ca o autostradă ce ducea spre iad,
Locul mi s-a părut sublim.
Nu a fost deloc un moment fad,
Ci unul de care cu drag ne amintim.

S-a ivit ocazia să încercăm și aguardente,
O băutură alcoolică extrem de tare
Nu are curaj să o încerce oricine,
Fiindcă până în stomac simți că te arde.

Părerea mea e că ar trebui să o gustați
Pentru că este cu adevărat specială.
Nu se știe când mai aveți ocazia s-o-ncercați
Dar NICIODATĂ să n-o beți pe burta goală!

O puteți găsi peste tot,
La orice magazin sau restaurant.
Și chiar dacă gura vă va lua foc,
Măcar ați experimentat ceva interesant.

Măcar v-am anunțat din prima
Că nu-i ușor să bei așa ceva!
Să nu vă prind că aruncați la urmă vina
Pe cea care v-a spus să procedați așa!

Și dacă tot a venit vorba de băutură,
Vinurile de Madeira și de Porto
Sunt cele mai bune din acea zonă
Și pot fi savurate alături de cod preparat în multe moduri.

Iar în caz de nu ați știut până acum,
Portughezii sunt specialiști în bucătărie.
Pot găti în 365 de feluri codul,
Încât îți vei dori multe bucăți pe farfurie.

Dar să lăsăm deoparte alcoolul și mâncarea,
Căci vreau să mă confesez.
Am păcătuit zilnic cu privirea,
După fiecare portughez.

Toți sunt frumoși prin acea țară,
Nu am văzut vreunul mai urât.
Deci...dacă vrei să mergi singură prin afară,
Crede-mă, nu ai nimic de pierdut!

Mă gândesc că un băiat care să-ți fie ghid
Prin Lisabona, un oraș fermecător,
Nu ar putea să prezinte locurile într-un mod stupid,
Ci ca un adevărat cunoscător.

Te poate învăța chiar să te dai pe placa de surf,
Și să devii profesionistă până la vară.
Nu contează că vizitezi Lisabona în mai!
Portughezii se bălăcesc în ocean încă din primăvară!


Dar să revenim la vacanța mea specială,
Cea pe care n-o voi uita prea ușor...
Am mai vizitat regiunea Grande Lisboa,
Cu al ei Sintra, un oraș încântător.

Un loc cu multe castele și palate,
Ce pare reieșit din povești.
Din basmele cu prinți și prințese,
Doar că-n rolul principal acum tu ești!

Un oraș înconjurat de ocean și verdeață,
Ce m-a atras mai ceva ca un magnet!
Îl recomand oricui ar face față
Unui asemenea peisaj complet!

Bineînțeles că am văzut și Cabo da Roca,
Cel mai vestic punct al Europei...
Aș putea spune că mi-a închis ”meu boca”,
Fiindcă nu poți rămâne neimpresionat...nici dacă vrei!


Sunt multe alte locuri vizitate
Ce mi-au rămas în suflet pentru vecie.
Recomand experiența portugheză,
Căci Lisabona nu-i un oraș frumos doar pe hârtie.

Vacanța a fost specială
Până în cel mai mic amănunt.
Lisabona-i un oraș din afară
Ce merită orice bănuț.

Este o destinație de vis,
O experiență de neuitat.
CND Turism
Mi-a adus la realitate concediul mult visat.

Voi ce locuri de vacanță
V-ați alege pentru acest an?
Vreți să călătoriți spre destinații exotice?
Sau aveți altceva în plan?


Sursă imagini: Pinterest
Sursă informații despre Portugalia: Wikipedia


Articol scris pentru Spring SuperBlog 2014.

23 comentarii

Write comentarii
Unknown
AUTHOR
Thursday, March 20, 2014 delete

vaaaaaaaaaaai cat imi place <3 m-ai facut sa visez cu ochii deschisi <3

Reply
avatar
BiancaBiziiac
AUTHOR
Thursday, March 20, 2014 delete

Multumesc! Ma bucur ca te-am facut sa visezi! :* :* :*

Reply
avatar
Thursday, March 20, 2014 delete

Ceva, ceva am eu în plan! :) Dar e secret, să nu fie înghesuială! :)

Reply
avatar
Daniel Botea
AUTHOR
Thursday, March 20, 2014 delete

Si noi ne propusesem Portugalia pentru primavara asta, dar am virat-o in ultimul moment spre Heidelberg, ca ne-au plecat niste prieteni buni in Germania si mergem sa-i vizita. Dar Portugalia este pe lista, iar acum am mai aflat despre cateva repere. Mercic!

Reply
avatar
BiancaBiziiac
AUTHOR
Thursday, March 20, 2014 delete

:)) Nici macar nu ne-ai spus daca vrei in alta tara sau in Romania! :(

Reply
avatar
BiancaBiziiac
AUTHOR
Thursday, March 20, 2014 delete

Ma bucur ca ti-am fost de ajutor! Daca ar fi dupa mine, as vizita fiecare tara in parte... :)

Reply
avatar
Irina
AUTHOR
Thursday, March 20, 2014 delete

Frumoase poezii mai scrii! M-ai facut sa imi doresc sa ajung cat mai repede in Lisabona. :)

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
Thursday, March 20, 2014 delete

un voiaj ca un poem de frumos si un poem pe masura! bravo :)

Reply
avatar
Raluca U.
AUTHOR
Thursday, March 20, 2014 delete

Ce frumos ai scris tu, fata draga!! Am trecut Lisabona pe lista mea cu must see:)

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
Thursday, March 20, 2014 delete

Pinky te-a molipsit moda poeziilor, daca o tii tot asa o sa ajungi mai ceva ca Ana Blandiana sau Veronica Micle. :))
Foarte frumoasa poezia si daca iti poarta noroc, e posibil sa castigi proba! :)
Succes!

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
Thursday, March 20, 2014 delete

Pinky ai scris tare frumos, ai avut curaj sa faci versuri eu nu as fi reusit . Frumoasa Portugalia in primul rand imi place limba lor :)

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
Thursday, March 20, 2014 delete

Dar gagicile, gagicile bronzate cu salbe la brau? Unde sunt? :))

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
Thursday, March 20, 2014 delete

Woaaaa :D Poeta lu năşicaa :D Superb, draga mea. Ne vedem in Lisabona?Tot acolo mă duc şi eu :D Puuup!

Reply
avatar
BiancaBiziiac
AUTHOR
Thursday, March 20, 2014 delete

Multumesc frumos! Poate chiar vei ajunge curand... :D

Reply
avatar
BiancaBiziiac
AUTHOR
Thursday, March 20, 2014 delete

Multumesc, draga mea! :*
Observ ca multe persoane isi doresc sa vada Lisabona, ceea ce ma bucura! :)

Reply
avatar
BiancaBiziiac
AUTHOR
Thursday, March 20, 2014 delete

Sper sa o castig! Multumesc! :*

Reply
avatar
BiancaBiziiac
AUTHOR
Thursday, March 20, 2014 delete

Multumesc, draga mea! :* Limba nu prea imi place, mi se pare oribila, chiar. :)) Dar Portugalia e frumoasa...

Reply
avatar
BiancaBiziiac
AUTHOR
Thursday, March 20, 2014 delete

Nu puteam sa dau tot din casa! :)) Nu de alta dar mai erau 5 minute pana la deadline si nu mai aveam timp sa povestesc. :))

Reply
avatar
BiancaBiziiac
AUTHOR
Thursday, March 20, 2014 delete

Multumesc!! :* :* Bineinteles ca ne vedem la Lisabona, poate trantim o nunta acolo! :)))

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
Thursday, March 20, 2014 delete

chiar te ai molipsit de poezie . dar ai descris in versuri o tara superba si ai pus multe amanunte in descriere. chiar si culinare si bahice. ai facut pofta, ce sa mai zic.

Reply
avatar
BiancaBiziiac
AUTHOR
Friday, March 21, 2014 delete

Daca voua v-am facut pofta, imagineaza-ti ce simt eu! :))

Reply
avatar
Andreea
AUTHOR
Sunday, March 23, 2014 delete

Si iar ai scris poezie si iar ti-a iesit un articol superb :)) Acum sa imi platesti biletul spre Portugalia!

Reply
avatar
BiancaBiziiac
AUTHOR
Monday, March 24, 2014 delete

Multumesc! :* Eu ti-l platesc pe al tau, tu pe al meu. :))

Reply
avatar