Această probă este sponsorizată de Reeija, magazin online care oferă
Rolul părinților este de a-și pregăti copiii pentru viață, așa cum rolul fiecărui profesor este de a-și pregăti elevii pentru același lucru. Am putea spune că profesorii au meritele lor în educarea fiecărui copil și, în cele din urmă, educația primită acasă împreună cu cea primită la școală fac un teritoriu comun, formând caracterele celor mici.
Today a reader, tomorrow a leader.
Un mod benefic de a insufla plăcerea mersului la școală, precum și de a conștientiza importanța acestui prim pas către o viață mai bună este reprezentat de cititul cărților de la o vârstă fragedă. Fiecare părinte poate introduce în rutina zilnică a copilului (chiar dacă are doar câteva luni de viață) câte 20-30 de minunte de lectură. Două povești spuse în fiecare seară înainte de culcare au un impact enorm asupra dezvoltării ulterioare a copilașului, deoarece învață să asocieze cărțile cu afecțiunea și confortul din timpul acelor momente intime împărtășite cu mama sau tata.
Astfel, când ajunge pe băncile școlii, copilul va avea un vocabular mai dezvoltat, precum și o imaginație bogată. Cititul și învățatul i se vor părea niște activități ușoare și plăcute, făcându-le din plăcere, nu din obligație. Toate acestea sunt posibile datorită faptului că părinții i-au deschis apetitul pentru cărți înainte ca el să înțeleagă semnificația cuvintelor.
Totodată, elevii trebuie să fie conștienți că școala reprezintă temelia tuturor cunoștințelor acumulate de-a lungul timpului. Este prima treaptă către o viață mai bună. Și cu fiecare treaptă urcată (școală, liceu, facultate, masterat, doctorat), vor învăța tot mai multe lucruri ce vor conduce la succes.
Dacă aș fi părinte, aș încerca pe cât posibil să-mi educ copilul într-un mod cât mai bun, astfel încât să aibă libertatea de a alege ce dorește, însă să fie conștient de faptul că există niște limite pe care nu trebuie să le încalce. L-aș încuraja să se implice în cât mai multe activități extrașcolare, pentru a-și descoperi noi pasiuni și pentru a-și fructifica talentele cu care s-a născut. Doar încercând mai multe lucruri specifice vârstei lui va afla ce îi place să facă și ce nu, la ce se pricepe cel mai bine, ce ar vrea să practice toată viața.
Mi-aș pregăti copilul pentru viață punându-l să învețe cât mai multe limbi străine, fiindcă nu mai poți face nimic în ziua de azi dacă nu știi cel puțin limba engleză. L-aș pune să citească mult, să calculeze, să se joace pe stradă împreună cu ceilalți copii mai mult decât ar sta în fața computerului. Ar avea activități zilnice menite să-i dezvolte latura creativă și l-aș învăța să respecte natura, oamenii și animalele.
Dacă aș fi profesor, aș organiza orele astfel încât toți elevii ar colabora și ar discuta deschis despre orice, fără să le fie frică să-și expună părerile. Aș veni cu tot felul de activități distractive ce i-ar face să lucreze atât în grup, cât și pe cont propriu. Astfel, li s-ar dezvolta abilitatea de a a fi siguri pe ei atunci când participă la o acțiune alături de mai mulți copii, precum și atunci când vor face ceva singuri, având șansa de a se mândri cu rezultatele propriei munci. I-aș învăța că nimic nu se obține ușor și că trebuie să se străduiască din răsputeri pentru a lua o notă mare. Doar așa ar conștientiza că în viață trebuie să ne zbatem pentru a ne îndeplini scopurile. Trebuie să ne depășim limitele dar fără să îi rănim pe cei din jur în drumul spre succes.
Le-aș spune elevilor mei că școala te formează ca om și că fără carte ajungi să fii un ”nimeni” într-o lume care are așteptări mari de la fiecare. Le-aș zice că nu contează diplomele, atâta timp cât lor nu le rămâne nimic în cap. I-aș învăța lucruri din toate domeniile într-un mod cât mai atractiv, le-aș arăta, le-aș exemplifica, tocmai ca să fie pe înțelesul tuturor fiecare amănunt. Aș găsi modalități diverse de a-i menține atenți și activi, pentru a acumula cunoștințe diverse pe timp nelimitat, nu să uite tot ce au auzit din secunda în care ar ieși în pauză.
Aș organiza multe excursii în natură, sesiuni de citit în aer liber, plimbări cu biciletele, vizite la grădina zoologică, la muzeu. Am merge împreună să adunăm gunoaiele din parcuri, am planta copaci, am duce mâncare și haine celor din orfelinate sau din azilurile de bătrâni. Prin aceste lucruri ar conștientiza că un gest frumos făcut azi poate schimba lumea de mâine, că acțiunile lor valorează foarte mult. S-ar simți importanți, căci în mâinile lor stă viitorul planetei, al bunăstării societății și Terrei. Implicând elevii în activități educative, vom obține niște oameni gata să ajute comunitatea atât în prezent, cât și în viitor.
Aș duce elevii în expediții, pentru a descoperi singuri mediul în care trăiesc, cu tot ce înseamnă el: flori, frunze, insecte, păsări.
I-aș duce la spectacole de teatru, ca să înțeleagă mai bine firea omului și sensul vieții. Aș organiza tabere școlare deoarece sunt atât de benefice pentru dezvoltarea personalității fiecărui elev. Mersul în tabără ajută copiii să se integreze mai ușor, să lege prietenii de lungă durată, să fie independenți, să fie conștienți de valoarea banilor, gestionându-i astfel așa cum trebuie pe tot parcursul vacanței, acest lucru rămânând valabil pentru toată viața.
Mersul în tabără învață elevii să-și ia viețile în propriile mâini, fără să depindă și să fie constrânși de părinți. Astfel, vor deveni mai încrezători, vor cântări avantajele și dezavantajele fiecărei situații, vor lua decizii singuri și își vor asuma responsabilitatea pentru fiecare pas făcut. Taberele școlare au rolul de a reuni distracția și învățatul, pentru ca elevii să se întoarcă acasă cu un bagaj de cunoștințe și de învățăminte extraordinar. Vor învăța să iubească natura, să protejeze mediul, să recunoască probleme și să găsească soluții, să profite de oportunitățile ieșite în cale și să aleagă cu grijă oamenii pe care îi vor în preajma lor.
Dacă aș fi părinte, i-aș servi copilului meu un cocktail de dragoste necondiționată, libertate și limite impuse, pentru a fi conștient de faptul că nu poate face chiar tot ce dorește. Îl voi lăsa să ia propriile decizii în conformitate cu vârsta, ca să vadă diferența dintre o decizie bună și una rea. Să vadă că fiecare decizie luată influențează tot ce se află în jurul nostru și, implicit, viitorul. Îl voi lăsa să învețe din propriile greșeli, deoarece doar în acest mod ar reuși să înțeleagă mai bine lumea și rostul lui pe acest pământ.
Dacă aș fi profesor, aș dezvolta campanii de promovare a cititului, a scrisului, a exprimării creativității. Aș organiza concursuri literare, precum și competiții de genul ”Cine plantează cei mai mulți copaci, câștigă 10 cărți”, ”Cine face referatul cel mai frumos despre rolul școlii în viața fiecăruia, va primi nota 10”. Vor învăța că plantatul florilor și copacilor face bine Terrei, însă despădurirea ne va afecta mai devreme sau mai târziu viețile și comunitatea.
Aș impulsiona elevii să se zbată pentru o lume mai bună, pentru o lume în care le-ar face plăcere să trăiască. I-aș îndemna să doneze săracilor hăinuțele nefolosite, jucăriile păstrate, cărțile deja citite. În loc să își roage părinții să le cumpere cele mai noi telefoane sau tablete, să îi roage să doneze acei bănuți ONG-urile sau persoanelor care trăiesc de pe o zi pe alta. I-aș îndemna să lupte pentru drepturile lor, să respecte fiecare om și să ajute pe oricine are nevoie.
Așa cum Reeija donează 2% către Fundația Agapedia și strânge cărți și rechizite, așa și elevii României să iasă din sfera de confort și să se gândească la binele altora, nu doar la al lor.
No one has ever become poor by giving.
Cred că ideile mele vor ajuta comunitatea în care ne desfășurăm activitatea, pentru că toți elevii sunt dornici de a fi mai buni, de a face lumea mai frumoasă și de a bucura copiii nevoiași, care nu au avut norocul lor. În fiecare elev se ascunde un suflet cald și bun, ce poate fi impresionat cu ușurință de problemele cu care se confruntă societatea. Astfel, venind cu idei de îmbunătățire a mediului, precum și cu proiecte atât caritabile, cât și menite să-i pregătească pentru viață, toți elevii vor fi bucuroși să ajute într-un fel sau altul comunitatea.
Făcându-i conștienți de rolul lor în societate, vor lua decizii mai bune pentru viitorul lor și vor face tot posibilul să-și protejeze semenii și mediul în care trăiesc.
Articol scris pentru Spring SuperBlog 2014.
Mai Pinky, tu ai rezolvat in articolul asta si proba urmatoare :) Bun asa, 2 in 1, pentru locul 1. Spor in continuare!
ReplyDeleteNu prea e 2 in 1 dar as putea spune ca ambele sunt educative! :)
DeleteMultumesc! :D
Awwww ce frumos, draga mea! Bravo, foarte frumos articolul!
ReplyDeleteMultumesc mult! :*
DeleteIoi! Ai o așa viziune.. splendidă!! Ceva unic! Îmi place la nebunie! Succes în continuare, Pinky!
ReplyDeleteMultumesc frumos! :) :*
DeleteCe frumos ai scris <3 Super ideile tale, chiar mi-ar placea sa le vad puse in aplicare chiar si de catre cei care iti citesc blogul!
ReplyDeleteSi mie mi-ar placea asta. :D
DeleteDoamne Pinky ce fotografii dinamice ai pus. :))))))
ReplyDeleteNu rade, nu stiu cum se numesc exact. :)))
Dar ai scris foooarte frumos, cu condeiul sufletului dar si realist in acelasi timp.
Bravo!
:)) Se numesc gif-uri :)) Si mi s-au parut funny, copilaresti si potrivite pentru articol, chiar daca iti iau ochii. :))
DeleteMultumesc pentru cuvintele frumoase, draga mea! :*
Mi-a placut deci iti tin in continuare pumnii stransi. :)
ReplyDelete